麒麟寶貝,妳好不好?
 

※※※


那麼我們就在這分手了,我的朋友,

你會向前跑,轉個彎,

從我的視線消失,但不會從我心裡,

你肯定會在那兒找到新的樂趣。

 

我會繼續,我會尋找到力量,

生命度量的是品質,不是長度。

在你走前給我個長長的擁抱吧,

在我哀悼前,讓我們再互看一眼。

 

還有其他的狗狗,那倒是真的,

不過他們是他們,他們不是你。

而公平,公正的我,至少我自認為如此,

將會牢記你教我的一切。

 

你的一席之地我將會保留,我會想念你,

我輕撫過的毛皮,我親吻過的鼻子。

在你踏上旅程邁向最後的安息地時,

把這帶著…我最愛的是你。

 

I Loved You Best 出處: PIECES OF MY HEART 版權所有 © Jim Willis 2002, all rights reserved  原文下載:http://www.crean.com/jimwillis/best.html 授權譯者:A. Yeh

 

So this is where we part, My Friend,

and you'll run on, around the bend,

gone from sight, but not from mind,

new pleasures there you'll surely find.

 

I will go on, I'll find the strength,

life measures quality, not its length.

One long embrace before you leave,

share one last look, before I grieve.

 

There are others, that much is true,

but they be they, and they aren't you.

And I, fair, impartial, or so I thought,

will remember well all you've taught.

 

Your place I'll hold, you will be missed,

the fur I stroked, the nose I kissed.

And as you journey to your final rest,

take with you this...I loved you best.
arrow
arrow
    全站熱搜

    AppleQilinMom 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()